14 Ekim 2012 Pazar

ROBIN SHARMA - SEN ÖLÜNCE KİM AĞLAR?



Robin Sharma son kitabının ismini, bence çok etkileyici olan aşağıdaki anektottan esinlenerek koymus:
‘Çocukluk yıllarımda babam bana asla unutamayacağım bir cümle söylemişti: 'Evlat sen doğduğunda tüm dünya gülümserken sen ağlıyordun. Öyle bir hayat sür ki öldüğünde tüm dünya ağlıyorken, senin yüzünde gülümseme olsun.’’
Malesef kişisel gelişim ile ilgilenen, bu konuda kitaplar okumuş kişilere kitabın başlangıçta hissettirdiği doyumu devamında da sağladığını düşünmüyorum. Yakın zamanda çıkan 'Günümüzü aydınlatacak sözler' kitabı ve bu son kitabı olan 'Sen ölünce kim ağlar?', 'Ferrari'sini satan bilge''yi okuyup hazmetmiş herkesin farkedeceği üzere, aynı şeyler etrafında dönen, tekrar kitaplar.
Kişisel gelişim konularına yeni ilgi duymaya başlayanlar için, ilk birkaç yıl başucu kitabı olabilecek nitelikte bir kitap olsada, yazarın hala 'Ferrari'sini satan bilge'' nin başarısından faydalandığı ve iyi bir pazarlama ekibinin desteğini aldığı aşikar. Yinede aşağıdaki nedenlerden dolayı okumayı tercih edebileceğiniz bir kitap:
Kendisinin de dile getirdigi gibi, güzel ve anlamlı sözleri seviyor ve kitabında yer veriyor. Farklı yazar ve düşünürlerden alıntılar yapıyor dolayısıyla bizde farklı bakış açılarları ile tanışmış oluyoruz.
Başucu kitapları hakkında bilgi veriyor ki ben bazı tavsiyelerini okudum ve bu açıdan okuyucuyu geliştiren bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Bana göre kitaptan hatırlanması gereken güzel sözlerden biri Mark Twain'e ait. Sadece içinde bilgelik arındıran tecrübelerden dersler almak konusunda dikkatli olmalıyız ve orada durmalıyız diyor: Sıcak sobanın kapağına oturan bir kedi gibi olmayalım. Kedi sıcak sobanın kapağına bir daha oturmayacaktır ve bu mantıklıdır ama bir daha asla soğuk bir kapağa da oturmayacaktır.
Kitaptan öğrenilmesi gereken güzel bir teknik de: En çok olmak istediğiniz kişi gibi davranma tekniği. Stanford üniversinde bir grup psikolog tarafindan yapılan bir çalışma şu şekilde. Öğrenciler iki gruba bölünür, ilk gruba gardiyan ikinci gruba mahkum gibi davranmaları söylenir. Deney 6 gün sonra sona erdirilmek durumunda kalınır çünkü denekler o kadar etki altında kalırlarki, gardiyan rolü yapan gruptaki kişiler acımasız ve özensiz davranışlar, mahkum rolu yapanlar da depresif bir tavıra bürünür.

Robin Sharma'nın tavsiye ettiği bazı kitaplardan da bahsetmek istiyorum, belki bunu okumayı pas geçersiniz ya da bunu almak için bir kitapçıya gittiğinizde onları da değerlendirirsiniz. Aşağıdakiler biraz daha kült kitaplar.

  • Meditation-Meditasyonlar; Marcus Aurelius
  • The Autobiography of Benjamin Franklin-Benjamin Franklin'in otobiyografisi (Bulması biraz zor bir kitap, bayağdır arıyorum)
  • Siddhartha; Herman Hesse ( Nobel ödüllü bir kitap)
  • Düşüncenin gücü; James Allen

Kitapta bunlar gibi başka kitap tavsiyeleri de mevcut, onların keşfini size bırakıyorum belki okuduklarınızdan sizde bana tavsiyelerde bulunursunuz.

Yazarın bir tavsiyesinden alıntı yaparak bitirmek istiyorum ki; ben bu tavsiyesine uyabilen bir okuyucu olsaydım dedigi gibi ilk 3 bölümünü okuduktan sonra bana birşey vermediğini düşündüğüm için bu kitabı okumayı bırakır ve zamanımı daha iyi bir kitabı okumak icin kullanırdım. Yine de tavsiyesini dinlemeyip bitirmeyi tercih ettim ve şuan bırakmış olsaydım da çok şey kaybetmiş olmayacağımı görüyorum. Bu noktadan yola çıkarak, kitapta uygulamamız gereken tavsiyeler olduğu kesin diyebilirim :)



2 yorum:

  1. Bilmiyorum, belki bu kişisel gelişim "olayının" yenisi olduğum için bu kitap bana harika geldi. Kitabı ilk okumaya başlama sebebim de "başladığınız her kitabı bitirmeyin" önerisi ile bıraktığım son kitabım olmuştu.
    Kitaptan 20 maddeyi önceliklendirip, uygulamaya başladım. Bunlardan ilk 10 tanesini de blogumda paylaştım, okumak isterseniz:

    http://ackuzu.wordpress.com/2013/10/19/sen-olunce-kim-aglar/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yorumunuzu zevkle okudum hatta diğer alanlardaki yorumlarınızı da okudum, çok keyifli bir blog olmuş. Çernobil'i görme merakı uyandırdınız bende. Kitap ile ilgili yorumunuz için de teşekkür ederim. Burda benim yorumumun size nazaran biraz daha olumsuz olmasının sebebi sanırım yazarın diğer kitapları özellikle Ferrari'sini satan bilge çok etkileyeci olmasından kaynaklanıyor. Kendisinden beklentimin daha yüksekti.
    Bir de dediğiniz gibi bir noktadan sonra, çok fazla kişisel gelişim kitabı okuyunca aynı konuları farklı yelerde çok fazla okumaktan sıradanmış etkisi yaratabiliyor. Ama kitaplarından da bağımsız yazar olarak kişisel gelişimi sevdirebilecek ve sizin de listediğiniz gibi günlük hayatta yapılabilecek ufak şeylerle, hayatınızı daha olumlu ve güzel hale dönüştürmenizde faydalı olucak bir yazar :)

    YanıtlaSil